Η χαρά του να αγοράζεις ένα βιβλίο που δεν ήξερες πως υπάρχει – μέσα σε ένα βιβλιοπωλείο- είναι μία ρομαντική πρόκληση για έναν αναγνώστη• το καταλαβαίνω.
Ομολογώ όμως πως δεν αγόρασα αυτό το τεράστιο μικροσκοπικό βιβλίο για αυτό το λόγο.
Το αγόρασα μάλλον με μία χαιρέκακη ή και εκδικητική διάθεση να «μαλώσω» με τον συγγραφέα που κάνει πως δεν γνωρίζει την πεζή αλήθεια• πως δεν έχουν όλα τα βιβλιοπωλεία, όλα τα βιβλία, πως συχνά δεν δειγματίζονται καν μερικά από αυτά, πως συχνότερα προβάλλονται μεταφράσεις ανούσιων μιντιακών περσόνων και πως χιλιάδες άνθρωποι με μεράκι εκεί έξω που ξενύχτησαν για να βάλουν πολλές πολλές προτάσεις σε σειρά, στρώνοντας ολόκληρες ζωές μπροστά στα μάτια των αναγνωστών δεν θα αναδυθούν ποτέ στην επιφάνεια.
Έχετε προσέξει πως το 70% των βιβλίων που διαφημίζονται είναι μεταφράσεις ξένων – άγνωστων ή με το ζόρι πασίγνωστων – συγγραφέων, το 20% των ίδιων πάντα ανθρώπων και ό,τι περισσεύει εξυψώνεται σαν ιερό σύμβολο πάντα από κάποιο παλαιότερο «αριστούργημα»;
«Ξέρω πως δεν έχω διαβάσει το Πόλεμος και Ειρήνη: αυτό μου είναι γνωστό άγνωστο (και έτσι θα παραμείνει εκτός αν κάποτε καταδικαστώ σε μακροχρόνια φυλάκιση)».
Πιθανολογώ πω οι περισσότεροι μανιακοί αναγνώστες θα το έχετε αποφασίσει προ πολλού πως είστε αξιοπρεπώς μορφωμένοι ή οπωσδήποτε σώφρονες και λογικοί άνθρωποι άρα είστε σε θέση να σκεφτείτε τα πάντα. Πως δεν μπορούν να υπάρξουν εκπλήξεις. Πως δεν υπάρχουν οπτικές που δεν βρεθήκατε ποτέ σε θέση να αποκτήσετε.
Κάνετε λάθος. Για αυτό πρέπει να διαβάσετε το Άγνωστο Άγνωστο. Αυτό το τεράστιο μικροσκοπικό βιβλίο.
«Ρομαντικό είναι να μην παίρνεις αυτό που ήθελες».
Δεν θυμόμουν πως ο Ρωμαίος ήταν ερωτευμένος στην αρχή με ένα άλλο κορίτσι και πως η Ιουλιέτα εγκλωβισμένη στην στενή οπτική της, ήξερε απλά πως μισεί τους Μοντέγους.
Στην εποχή του ίντερνετ και των σόσιαλ, «ο Ρωμαίος θα είχε διευκρινίσει ΟΧΙ ΚΑΠΟΥΛΕΤΟΙ και η Ιουλιέτα θα είχε ξεκαθαρίσει ΟΧΙ ΜΟΝΤΕΓΟΙ».
ΥΓ.
Το Άγνωστο Άγνωστο το “ανακάλυψα” στο facebook μέσα από μία δημοσίευση του εκδοτικού. Αυτό λοιπόν που περιγράφει ο Φορσάιθ – το άγνωστο βιβλίο σε ένα βιβλιοπωλείο – μπορεί μια χαρά να λειτουργήσει στο διαδίκτυο. Διαλέξτε ένα βιβλίο που δεν είναι διαφημισμένο, που ο συγγραφέας είναι παγκοσμίως άγνωστος• διαλέξτε ένα βιβλίο επειδή σας άρεσε το εξώφυλλο. Χαρίστε έναν εξαίσιο ρομαντισμό στον εαυτό σας. Δοκιμάστε αυτό που δεν θα θέλατε ακριβώς επειδή δεν ξέρετε πως θα το θέλατε.