Στην πρώτη παρουσίαση του βιβλίου μου “Τα Διαδίκτυά μας” στο Public Σερρών, οι εκπαιδευτικοί που με «τίμησαν» με την παρουσία τους, ήταν μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού- παρότι μάλιστα ο ένας ομιλητής είναι εκπαιδευτικός σε ιδιωτικό σχολείο. Και το λυπηρό είναι πως το περίμενα αλλά ήλπιζα να διαψευστώ.
Πολλοί Έλληνες εκπαιδευτικοί [και το σύνολο του εκπαιδευτικού συστήματος] μπροστά στις προκλήσεις των διαδικτυακών δυνατοτήτων, ούτε προσδιορίζονται ούτε περιορίζονται από κάποια συναίσθηση [πόσω μάλλον, οδηγία] ευθύνης.
Βλέπετε, στο βιβλίο μου υποστηρίζω πως είναι επισφαλής η διαδικτυακή διασύνδεση εκπαιδευτικών και ανήλικων μαθητών, πως οι ρόλοι δεν αίρονται στο διαδίκτυο και πως δε γίνεται εν έτει 2016 να μην υπάρχουν social media πολιτικές στα σχολεία.
Σήμερα στα newsletters που λαμβάνω στο email μου καθημερινά, ώστε να ενημερώνομαι για οτιδήποτε συμβαίνει σε παράλληλα σύμπαντα ευθύνης και σοβαρότητας [όχι πάντα μόνο στο αποτέλεσμα αλλά κυρίως στην πρόθεση], ακολούθησα το link Howard County schools revise social media policy .
Επειδή έχω μιλήσει πολλές φορές για την ανάγκη ύπαρξης social media συμβολαίων στις εκπαιδευτικές κοινότητες, «τσίμπησα» αμέσως, ειδικά στην λέξη «revise».
Σκέφτηκα – αρκετά θυμωμένα – «κοίτα που οι άλλοι αναπροσαρμόζουν τις σχολικές social media πολιτικές τους κι εμείς ακόμα δεν εννοούμε να χωνέψουμε πως Ασφάλεια στο διαδίκτυο χωρίς Σοβαρότητα, ΔΕ ΓΙΝΕΤΑΙ».
Είδα λοιπόν το σύντομο βίντεο ειδήσεων, διάβασα και το transcript που υπάρχει από δίπλα ώστε να βεβαιωθώ πως κατάλαβα τι άκουσα και συγκράτησα τις εξής φράσεις:
public awareness campaign = δημόσια καμπάνια ενημέρωσης/αφύπνισης
responsible use of technology = υπεύθυνη χρήση τεχνολογίας
Think before you post = σκέψου πριν δημοσιεύσεις
Όσο το έβλεπα, τόσο θύμωνα, αλλά όπως προτρέπει και η καμπάνια τους, όφειλα να σκεφτώ [να σοβαρευτώ] πριν δημοσιεύσω.
Αναζήτησα λοιπόν το σχολείο ώστε να διασταυρώσω και την είδηση του βίντεο.
Κι εκεί με περίμενε άλλο χτύπημα.
Οι άνθρωποι όχι μόνο έχουν online pdf αρχείο για responsible use of technology αλλά όταν προχώρησα σε έναν σύνδεσμο τους – με τεράστιο θάρρος ομολογουμένως διότι ήξερα πως πάλι κάποιο χτύπημα με περίμενε – είδα πως διαθέτουν σελίδα όπου ορίζεται ρητά και με σαφήνεια η χρήση εφαρμογών [Third-Party Educational Tools] και το πράγμα «χειροτέρευε» όσο κινούσα το βλέμμα μου στην οθόνη-ειδικά όταν εντόπισα το τμήμα Digital Education.
…..
Κράτησα τους συνδέσμους, διάβασα μερικά κείμενα τους, είδα προτάσεις τους που μετά από εκατοντάδες κείμενα που μπορεί να έχω γράψει για το διαδίκτυο, εγώ ΔΕΝ τις είχα σκεφτεί, έγραψα αυτό το ποστ κ έκλεισα τις καρτέλες με θλίψη.